Metro w Madrycie

MADRYCKIE METRO

Metro w Madrycie to ponad 300 km podziemnych tuneli łączących około 280 stacji. Dzieli się na linie małego profilu, o mniejszych peronach i zbudowane około 20 m. pod ziemią i linie dużego profilu zbudowane około 50 m. pod ziemią i o dłuższych peronach.

15 linii metra oznakowanych cyframi i kolorami tworzy prawdziwy gąszcz podziemnego świata Madrytu. Metro jest dość dobrze oznakowane, ale przy tej skali i przy tunelach do stacji niekiedy schodzących na trzy poziomy w dół - dobrze jest się cały czas upewniać czy aby na pewno zmierzamy we właściwym kierunku.

Symbol madryckiego metra


Nie sposób opisać całego systemu, warto jednak zwrócić uwagę na kilka rozwiązań.


Linia 8 - biegnie z lotniska od Terminalu nr 4, poprzez Terminale 3, 2, 1 do stacji końcowej Nuevos Ministerios, na której można się przesiąść w granatową linię 10 albo w szarą linię 6, której trasa tworzy zamknięty krąg (Circular).

:: Przy centralnym placu Madrytu - Puerta del Sol krzyżują się trzy linie metra: jasnoniebieska linia 1, żółta linia 3 i czerwona linia 2.

Czerwoną linią 2 możemy dotrzeć bezpośrednio do Parku Retiro, a dalej do Areny Las Ventas.

Żółtą linią 3 dotrzemy do placu Hiszpańskiego, a dalej do stacji Moncloa - terenu uniwersyteckiego w pobliżu, którego znajduje się Muzeum Ameryki i wieża widokowa.

Jasnoniebieską linią 1 możemy dotrzeć do stacji Cuatro Caminos w pobliże Bramy Europy - słynnych dwóch wysokościowców nachylonych do siebie pod kątem 15 stopni. Jadąc w przeciwną stronę do Areny Las Ventas możemy dotrzeć do stacji Cuatro Caminos także czerwoną linią 2.

Podziemna kolejka R, która należy do systemu Metra łączy stację Opera z Principe Pio.

Metro kursuje od 6 rano do 2 w nocy.

Metro w Madrycie było czwartym systemem kolei podziemnej jaki powstał w Europie, po Londynie, Budapeszcie i Paryżu.