comprar viagra contrareembolso Sieć metra w Kopenhadze: opis i plan Templatka


Metro w Kopenhadze

System metra w Kopenhadze

System metra w Kopenhadze tworzą dwie linie: M1 - zielona i M2 - żółta o łącznej długości około 20 km. Stacja początkowa linii M2 usytuowana jest na lotnisku Kopenhaga-Kastrup i znajduje się na przedłużeniu Terminala 3. Końcową stacją jest Vanløse. Stacją początkowa dla linii M1 jest Vestamager, a końcową również Vanløse. Oby dwie linie docierają do głównego dworca kolejowego Kopenhagi -  Nørreport.

Plan metra w Kopenhadze

Plan metra w Kopenhadze

Częstotliwość metra w ciągu dnia i wieczorem wynosi 4 do 6 minut,  a 15 do 20 minut w nocy. Metro nie kursuje pomiędzy 1, a 5 w nocy. W weekendy wieczorna częstotliwość metra jest większa niż w tygodniu. Dzienna ilość podróżujących kopenhaskim metrem to około 140 tys. osób co stanowi niewielki procent obłożenia np. metra w Londynie - 3 miliony osób dziennie.

(2012 r. - orientacyjnie) Jednorazowy bilet na dwie strefy bilet kosztuje 24 DKK, dojazd z lotniska - 36 DKK, natomiast bilet na dwie strefy i 10 przejazdów kosztuje 145 DKK. Koszt 24-godzinnego City Pass to 75 DKK, a 72-godzinnego to 190 DKK. Bilety można zakupić w automatach biletowych zlokalizowanych na wszystkich stacjach metra, ale można też kupić bilet specjalną usługą poprzez telefon komórkowy.

Ten stosunkowo nieduży system metra jest zintegrowany z siedmioma liniami kolejki aglomeracyjnej, siecią kolejki podmiejskiej i regionalnej co czyni podróżowanie po całej aglomeracji kopenhaskiej szybkim i wygodnym.

Kopenhaskie metro korzysta wyłącznie z wagonów bezobsługowych. Można zatem zająć miejsce na początku składu i obserwować podróż z pozycji kierującego. Dodatkowo stacje wyposażone są w zintegrowany system, który zapobiega wypadnięciu na tory. Szklane drzwi na stacjach metra otwierają się dopiero wówczas gdy za nimi stoją już wagony kolejki.